Helsinki 2024

Ikäheimon sukuseura järjestää ensimmäistä kertaa nk. välivuoden tapaamisen virallisten sukukokousten välillä. Tapaamme Helsingissä perjantaina elokuun 2. päivänä. Aloitamme Ateneumin taidemuseossa Eero Järnefeltin näyttelyn opastetulla kierroksella ja jatkamme päivää hotelli Arthurin ravintolassa ruokailun ja sukutarinoiden parissa. Molemmat kohteet ovat lyhyellä kävelyetäisyydellä Helsingin päärautatieasemalta. Ajattelimme erityisesti monia eteläsuomalaisia, joille Savon suunnalla järjestetyt kokoukset ovat voineet olla hankalasti saavutettavia – nyt toivottavasti on helpompi tulla tapaamaan uusia ja vanhoja tuttuja. Toivotamme tervetulleiksi toki kaikki sukulaiset!

Päivän aikataulu:

12.30 Tapaaminen Ateneumin taidemuseolla (Kaivokatu 2, takaovi)
13.00 Eero Järnefeltin näyttelyn esittely museon auditoriossa
13.30- Tutustuminen näyttelyyn vapaasti kierrellen
15.00-19.00 Ruokailu ja ohjelmaa hotelli Arthurin ravintolassa (Vuorikatu 19)
15.15 Alkumalja ja tervetulosanat
15.30 Ruokailu
16.30 Paulin tarina / Kaija ja Seppo Ikäheimo
17.15 Pielavedeltä Töölöön / Vesa Ikäheimo
17.35 Munkkiniemen muistoja ja matikanopetusta / Hannele Ikäheimo

Klo 19 jälkeen iltaa voi jatkaa vapaamuotoisesti.

Osallistumismaksu 40 euroa/henkilö kattaa alkumaljan ja ruokailun. Sukuseura tarjoaa näyttelyn opastuksen. Museon pääsymaksu ja aterian juomat maksetaan itse paikalla (muistakaa museokortti).

Museoon kannattaa tulla hyvissä ajoin, koska pääsymaksut ja opastustarrat hoidetaan ennen opastusta klo 13.00. Opastus on auditoriossa, jossa on todennäköisesti muitakin ryhmiä - sen jälkeen näyttely kierretään omatoimisesti. Arthuriin siirrymme yhdessä noin klo 15. Arthuriin voi tulla myös suoraan käymättä Ateneumissa.

Ilmoitathan osallistujien nimet ja mahdolliset erityisruokavaliot viimeistään 15.7. Ulla Ikäheimolle, sähköposti ikaheimonsukuseura@gmail.com tai puhelin 050 3593389. Ilmoita erikseen, osallistutteko Ateneumin kierrokseen vai pelkästään Arthurin tapaamiseen. Kerro myös, haluaisitko esittää ohjelmaa, muistella vaikka sukulaisia tai lausua runoja.

Maksaminen:
Saaja: Ikäheimon sukuseura ry