Maaninka 2023

Sukukokouspäivän 29.7.2023 alkuperäinen ohjelma

Klo 10-10.30 Kokoontuminen Korholan kartanolla

10.30 Tervetulomaljat, Savolaisen laulu

Kartanon esittelyä (Pirkko Hiissa Huttunen)

11.30 alkaen Lounas Maaninkatalolla

13.00 Ikäheimon sukuseuran sääntömääräinen kokous

14.00 Kahvitarjoilu

14.30 Sukukirjan esittelyä (Ulla Ikäheimo ja Ari Kolehmainen)

Musiikkia

Sukukirjan julkaisu

Vapaata seurustelua

Ankaran sateen takia päivän ohjelmaa muutettiin viime hetkillä. Korholan kartanon sijaan juhlimme pelkästään Maaninkatalolla, joka osoittautuikin mainioksi juhlapaikaksi noin sadalle hengelle. Pieni iskuryhmä lahjoitti ja nosti sukuviirin aamulla Korholassa, ja yleisö ohjattiin kilometrin päähän entiselle kunnantalolle.

Maistuvan lounaan jälkeen pidimme sääntömääräisen kokouksen Risto Johannes Ikäheimon johdolla. Entinen puheenjohtaja ja hallitus sai valtuutuksen jatkaa vielä seuraavan kaksivuotiskauden. Ohjelmaosuudessa Ari Kolehmainen (Suku- ja historiapalvelu Menneen jäljet) kertoi suvun varhaisvaiheista ja DNA-tutkimuksesta. Päivän kohokohta oli kauan odotetun ja valmistellun sukukirjan julkaisu. Ikäheimot ja Ikäläiset on erinomainen suvun historian ja nykypäivän kokoomateos jokaiselle sukulaiselle!

Kuvat: Henri Ikäheimo