Sukutunnus

Ikäheimon sukutunnus standaarissa

Heraldinen selitys:

Mustassa kentässä keltaiset pienet i-kirjaimet, joista vasen i on peilikuvana ja keskellä on karhukeihäs. I:t sitoo yhteen kolme lyhteen sidettä. I:t ja karhukeihäs kuvaavat sukulaisia ja sukuhaaroja, joita sukuseura siteiden symboloimana yhdistää. Siteet merkitsevät myös avioliiton kautta sukuun tulleita. Karhukeihäs ja lyhteen muoto viittaavat suvun erämies- ja agraarimenneisyyteen. I:n pisteet kuvaavat avoimien silmien katsetta tulevaisuuteen.

Mustakeltainen väri (Savon värit) kertoo siitä, että suku on lähtöisin Savon seudulta ja sukuseuran kotipaikka on Pielavesi.

Sukutunnuksen on suunnitellut lehtori Esa Ikäheimon pohjatyön perusteella lehtori Helmer Räty Kuopiosta.

Sukutunnusten käyttö

Sukuseuran hallitus keskusteli sukutunnusten käytöstä kokouksessaan 25.11.2007.

Kokous päätti seuraavaa:

Suvun tunnusten käyttöön muualla kuin suvun viirissä, standaarissa ja muissa sukuseuran omissa tuotteissa tulee olla lupa.  Lupaa haetaan sukuseuran hallitukselta, joka tarkistaa tunnusten oikean asun ja käyttötarkoituksen.